czwartek, 26 marca 2015

SHOPPING VICTIM


Shopping victim czyli ofiara zakupowa. Ile z Was jest w stanie sobie przypisać ten tytuł? Ja osobiście z czystym sumieniem tak. 
Chodząc po sklepach , często producenci oferują nam bardzo dużo odmian fasonów , chcąc coś sobie kupić , starajmy się planować co aktualnie jest nam niezbędne ,abyśmy idąc po płaszcz nie wracali z kolejna kurtka. Kupując bądźmy rozważni.(ale co się łudzić, rzadko jesteśmy :)) Sklepy co sezon starają się odświeżać swoje kolekcje dodając 'ulepszenia dobrego'- czyli tego co się najlepiej sprzedawało. Wiedza bowiem ,ze skoro to co było dobre stało się lepsze to odniesie jeszcze większy sukces w sprzedaży i często tak jest. Mając 100 par białych butów kupujemy 101 ,bo ma dodatkowo złoty znaczek. Nie dajmy się !

Nie wiem jak na Was ,ale na mnie zakupy są niekiedy rodzajem terapii. Gdy mam gorszy dzień kupienie czegoś nowego, co na prawdę przyciągnie moją uwagę poprawia mi humor o 100%. W celu złagodzenia cierpienia spowodowanego złamanym sercem, depresji oraz innych ostrych rodzajów frustracji grzeszymy bez wyrzutów sumienia, przecież nic bardziej nie cieszy niż trzymanie w dłoniach pożądanego obiektu. Czasem nasza słabość sięga zenitu i wtedy zdajemy sobie sprawę ,ze zamiast zatankowania samochodu mamy nowe buty. - zbędne
Rozwiązaniem tego jak daje nam większość sieciówek jest prawo zwrotu. Ja osobiście bardzo często z tego korzystam. Jeśli nie planuje zakupów ,a wpadnie mi coś w oko, bez namysłu idę do kasy. Rozterka przychodzi wracając do domu , często myślę "gdzie miałam oczy" lub po prostu zmieniam zdanie, bo jak wiadomo kobieta zmienną jest. Zakupy robione pod wpływem impulsu często nie są przemyślane. Uważajmy ,aby mania posiadania nowej rzeczy nas nie przerosła. Jeśli coś nam się mocno podoba , to nie zmieni się to przez jedną noc i na kolejny dzień, wiec czy nie warto przespać się z ta myślą zakupu? Aczkolwiek jeśli jednak lubimy mieć przy sobie nasze obiekty pożądania to poczekajmy z zerwaniem metki chociaż do następnego dnia, jeśli wstaniemy rano i największą ochota będzie nałożenie tego co kupiliśmy to oznacza strzał dziesiątkę ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz